fredag 25 februari 2011

Effektiv!

Idag känner jag mig väldigt effektiv! Jag gillar sådana dagar när jag bara utför massa tråkiga sysslor utan att egentligen tycka det är tråkigt. Det kallas nog att jag är på bra humör. Kan vara så att Morgonpasset i P3 hjälper till att hålla mig på gott humör. Eller bara det faktum att det är fredag?

Jag har redan rensat Olivias garderob på kläder som är för små. Det visade sig vara nästan alla kläder. Det blir till att shoppa barnkläder inom kort. Det enda som är tråkigt med det är att det försvinner pengar på kontot, annars är det enbart roligt! Jag älskar att gå omkring i affärer och titta på småttingkläder.

Jag har dessutom hunnit med att installera om datorn, så nu fungerar den lite bättre, men det är väl ganska marginellt om ni frågar mig. Blir en ny så snart vi har råd.

Innan jag installerade om datorn så betalade jag mina räkningar. För ovanlighetens skull kändes det inte lik tungt som vanligt att se pengarna försvinna på tråkigheter som CSN. Jag har mitt glada fredagshumör att tacka för det! Sen säger jag inte att det var roligt att betala räkningar, för det är det aldrig.

Tvätten är vikt och snart är allt på rätt plats.
När det är slutfört ska jag unna mig att sitta i fotöljen och lyssna på Morgonpasset och njuta av att Olivia vilar frukost.

Inga kommentarer: