måndag 14 februari 2011

Målvakt


För första gången i mitt liv så var jag igår målvakt i innebandy. Vårt korpenlag har egentligen en annan målvakt, men då hon hade förhinder vid gårdagens två matcher, blev någon annan tvungen att ställa sig i mål. Jag som inte känner mig särskilt bollrädd kände för att testa på den uppgiften. Sanningen är väl den att det kändes bra att sitta där mellan stolparna och stoppa motståndarna från att göra mål. Extra skönt kändes det när man tog bollen från någon testosteronstint kille som mer än gärna ville göra mål på friläge. Kan undra vad dessa killar hade sagt om de visste att jag stod i mål för första gången? De verkade vara knäckta av bara det faktum att de inte kunde vinna enkelt eller vinna alls över ett lag av enbart tjejer. Stackars pojkar.

Vi spelar i en serie som har mixade lag med både killar och tjejer. Vi skulle egentligen spelat i en renodlad tjejserie, men då det inte blev tillräckligt med lag fick vi dispans att spela i den mixadeserien utan att ha med några killar.

Det var galet roligt att spela matcherna igår. Trots att vi förlorade den första matchen med 3-6 så var den också rolig. Det var lite för skickliga killar som kom loss i frilägen eller blev minst två spelare mot en ensam back och så jag i målet. Den matchen kändes det ändå okej att förlora, om det nu kan kännas okej att förlora.
Med tanke på att jag stod i mål för första gången så tycker jag att det var ett okej facit att släppa in sex mål med tanke på motståndet, men så "få" mål bakåt hade det aldrig blivit om jag inte haft mina fina lagkamrater som idag lär ha ett och annat fint blåmärke på benen efter att ha stoppat skott.

Andra matchen gick betydligt bättre. Det var inte ett lika löpstarkt och skickligt lag. Det var snarare ett väldigt aggresivtlag. De fick minst tre utvisningar på grund av fula tacklingar, felaktiga byten och upprepade förseelser.
En av deras spelare blev så frustrerad när de inte var överlägsna oss, efter som vi "bara var ett gäng tjejer", så han gick av planen och ut mot omklädningsrummen. Den här matchen vann vi med 6-4.

Jag ser redan nu fram mot nästa omgång som är den 27 februari! Jag ska då fortsätta min "målvaktskarriär"!

Inga kommentarer: