fredag 25 februari 2011

Mental vägbom

Hjälp!
Jag har fastnat i en fälla. En mental godisfälla. Jag har inte ätit något socker på över sex veckor fram till för någon dag sedan. Då syndade jag. Vet inte ens varför jag gjorde det, det bara blev så. Skit också!
Sedan den dagen har jag varit galet sugen på just en "godissort". Inget annat, bara denna enda. Det är ett "specialgodis" som min mormor alltid gjorde till mig när jag var liten. Gottis, kallas det. Det innehåller endast fyra ingredienser som man blandar ihop till en röra, socker, kakao, havregryn och grädde. Inte alls nyttigt men jag kan fortfarande tycka att det är gott, fastän det egentligen inte är det.
Detta gottis är just nu min mentala vägbom. Jag kommer inte över den, inte under den, det känns som att jag måste genom den. Vilket är sjukt jobbigt.

Jag måste hitta på ett sätt att komma runt detta förbannade sug!

Inga kommentarer: