onsdag 23 februari 2011

Spinning

Det finns ett par klasser/pass på mitt gym som alltid har en tendens att bli fullbokade väldigt snabbt. Jag har flera veckor i rad undvikit dessa pass just på grund av att jag inte riktigt gillar när det är fullspäckat med folk.
Igår tog jag mig i kragen och bokade in mig på spinning och kom dessutom iväg på passet. Jag som egentligen hatar spinning! Mest för att det är så sjukt jobbigt att sitta på den där förbannat hårda och skavande sadeln. Jag genomled de där 60 minuterna och var galet nöjd när passet var över. Mest nöjd var jag efter att ha klarat av den sista låten, 9 minuter backe, utan ett enda stopp. Mental klapp på axeln till mig.

Ska nu på allvar försöka gå på detta pass varje vecka. Mest för att jag blir nöjd med mig själv när jag genomfört det.

1 kommentar:

lotta sa...

Spinning är underbart roligt! Det är en sådan adrenalinkick och så fullständigt uttömmande på energi :D