onsdag 16 februari 2011

Träningsvärk

Jag ska absolut inte klaga på att jag har träningsvärk, för jag gillar faktiskt att ha träningsvärk. Det blir lite som ett kvitto på att träningen har gett någonting.

Det som har gett mig träningsvärk är mitt trevliga halvtimmespass med min PT igår. Boxning. Vi började med att köra 2 minuter hopprep. Vilket gick galet bra, jag bara hoppade och hoppade i ett väldigt bra flyt. Är imponerad av mig själv. Brukar alltid annars ha en tendens att trassla in repet under fötterna när jag hoppar, men inte igår, det var skönt att känna att jag faktiskt kan hoppa utan att hela tiden behöva stanna och börja om för att hopprepet fastnat under skorna.

Sedan blev det härliga slag, raka, krokar, uppercut och de fördjävliga slagen som man står på knä och slår rakt upp över huvudet. 4 minuter på varje, i högt tempo. Fick beröm för min teknik, antar att jag kommer ihåg lite från när jag körde boxning minst en gång i veckan när jag bodde i Örebro. Igår insåg jag tillochmed att jag saknar de passen, just för att det är ett bra pass som verkligen skapar träningsvärk.

Efter alla slag igår, blev det sparkar. Framåt, åtsidan och bakåt. Vilket jag fann lite svårt eftersom de inte hade någon stor kudde som jag kunde sparka på. Men det gick ändå.

Sedan gjorde vi en elak situp-övning. Jag gör situps och när jag kom upp så puttade hon tillbaka mig ner i mattan. Mycket elakt! Men det tog bra i magen vill jag lova.

Vi utförde några mer övningar men de är lite svåra att förklar, så jag skiter i det.
Det bästa är att jag trots det relativt korta träningspasset lyckades få en sjuk träningsvärk. Tack!

Inga kommentarer: