fredag 4 mars 2011

501

Detta blir mitt femhundraförsta inlägg på den här bloggen. Kan undra om någon av mina föredetta bloggar varit så långlivad?

Olivia är på ett tjurigt humör idag. Hon vägrar att äta frukost, skriker som en tok och vill bara vara i mitt knä. Det händer bara någon enstaka gång att hon inte vill ha sin välling till frukost. Idag verkar det vara mycket roligare att åla omkring på golvet och leka med mina fötter och samtidigt skrika som en stucken gris (varför säger man stucken gris egentligen?). Hon har dessutom börjat ta tag i möbler för att försöka ställa sig upp. Det är fortfarande mina händer som är absolut bäst att hålla sig i när man ska resa sig upp. Jag gör ingenting förutom att erbjuda händerna, hon tar tag i den om reser sig upp till stående. Kan det ha att göra med att hon känner sig trygg när hon får hjälp av mig? Det borde vara så.

Nu sover hon en liten stund, när hon vaknar gör vi ett nytt försök att äta frukost innan vi går en promenad och därefter till Öppna Förskolan, som för övrigt heter "Solsidan". Upptäckte det igår och ansåg det lite komiskt då vissa mammor hade suttit och citerat lite scener ur den. Bland annat den med barnmaten och den när alla andra barn är så sjukt utvecklade medan det egna barnet "bara kan...".

Inga kommentarer: