fredag 11 mars 2011

En morgon som den här är det bästa jag vet!

Vaknade av att Olivia låg och pratade inne på sitt rum vid 06.15. "Whaa Waaha Wah". Underbart ljud att vakna till, en liten röst som låter väldigt glad och pigg. Jag nästintill studsade upp ur sängen och in till min lilla tjej. Hon började prata än mer när hon såg att jag kom in i rummet för att plocka upp henne ur sängen.

Efter frukosten sitter hon nu i sin gåstol och pillar med sina leksaker och hennes mun gör fortfarande många och glada läten.

Själv kan jag sitta i fotöljen och titta på, då hon verkar helt nöjd med att leka själv. Snart är det dags för henne att sova en stund, efter det blir det nog att vi går och sjunger och leker på öppna förskolan. Vi var där igår och under hela sångstunden (30 minuter) stod hon upp själv genom att hålla sig i en grind. Hon verkligen älskar att stå. Det är nästan så att man blir lite avundsjuk på de mammor som sitter med sina gosiga små i knät och myser. Det vill inte Olivia alls göra, i alla fall inte så ofta och speciellt inte på sångstunderna.


Igår på förskolan fick hon för sig att utforska lokalen, så hon och ålade fram och tillbaka på golvet och kollade läget. Hon fick under tiden syn på en liten leksak under en av sofforna, hon ålade dit, böjde ner sitt huvud mot golvet och ålade enkelt in under soffan. Det var första gången som hon gjorde något sådant.
Jag måste erkänna att jag tycker hon är smart som utan att ha gjort en sådan sak tidigare ändå visste att hon var tvungen att akta huvudet för att inte slå i det i soffan.


1 kommentar:

lotta sa...

Äpplet faller inte lång från trädet :)