onsdag 30 mars 2011

Gårdagens träning

Igår körde jag dubbla gruppass på gymmet. Det första passet jag körde var BodyStep och det andra var BodyPump. Jag tror att det måste vara sjukt roligt att titta på mig när jag kör BodyStep då jag och kordination (stavas det så?) inte är vänner alls. När jag väl får in en stegkombination är det dags att byta till en ny eller lägga ihop de stegen vi nyss körde till en kombination. Jag känner mig som bambi på hal is och det tar flera steg innan jag är med i takt och genomför samma stegkombinationer som alla andra. Trots mina svårigheter för kordination tycker jag att passet är galet roligt och även om jag många gånger förmodligen ser jävligt vilsen ut så märker jag själv att ju mer jag kör passen desto mer sätter sig stegen och jag gör inte lika många stegfel.

BodyPumpen är mycket enklare att genomföra för min del, då det inte behövs någon som helst kordinationsförmåga. Det enda man gör är att lyfta till största delen en skivstång med vikter och ibland lösa viktplattor på olika vis.

Idag har jag härlig träningsvärk i framförallt vaderna. Dessutom är jag galet pepp på att genomföra ett nytt BodySteppass. Får bli ett snart igen.


Inga kommentarer: