tisdag 8 mars 2011

Ibland blir man nöjd med sig själv.

Jag trodde aldrig att jag skulle gå hela vägen från Brommaplan och hem. Jag trodde att jag skulle fuska och hoppa på någon buss längs vägen som tog mig närmare min lägenhet. Men jag hade fel, jag överträffade mig själv och promenerade hela vägen, med barnvagn (vilken väger ca 20 kg + Olivia på 7 kg + packning på något kilo) vilket är ganska tungt i uppförsbackar.

Nu sitter jag här i soffan, sjukt nöjd över att ha gått över 7.5 km. Olivia ligger på golvet och leker med sina leksaker.
Dessutom är jag nöjd eftersom jag pratade med min förra chef om flytten och skrev ut papper för att kunna ansöka om tjänstledigt efter att jag varit mammaledigt. Det sköna var att chefen var helt på min sida och tyckte inte jag skulle nämna för min nuvarande chef att jag slutar utan bara säga att jag flyttar och att jag ska studera och eventuellt nämna att jag inte kommer komma tillbaka.

Jag måste säga att min förra chef är grymt bra, även om det tog lång tid innan jag gillade henne. All heder till henne för att hon hjälpte mig grymt mycket när jag jobbade under henne och att hon hjälper mig lika mycket nu när jag är mammaledig och hon inte längre är min chef då vi tillhör olika kontor.
Fick bland annat reda på att jag borde jha blivit kontaktad av min nuvarande chef angående semester i sommar, vilket jag inte har. Antar att jag helt enkelt få tag i problemet själv och åka ut till Lidingö en dag.

Nu ska jag bara njuta av att jag varit duktig.

1 kommentar:

lotta sa...

Du är GRYM!
Jag gick sex kilometer drygt igår på blåsiga Närkeslätten - det är jag nöjd med! Synd att jag inte räknade steg igår...