måndag 14 mars 2011

Innebandy

Igår var det återigen dags för innebandymatcher med mitt fina korpenlag.
Dessvärre kom vi med endsat sju spelare, med tanke på att vi spelar 6-manna, så kan man tycka att det är lite få avbytare. Jag håller med. Det blir ganska jobbigt att spela bra och behålla koncentrationen matcherna (25 min) igenom. Men vad ska man göra? Det är bara att tagga till och göra sitt bästa.

Igår förlorade vi tyvärr båda matcherna, vilket suger. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag trots förlusterna inte tycker att det är roligt att spela. Just av den enkla anledning att det inte är på allvar, utan bara för att det är roligt.
Jag gillar det faktum att vi spelar i en serie där både killar och tjejer får vara på planen, det enda kravet är att det ska vara minst två tjejer på plan samtidigt, kan man inte ha det får man spela med en man mindre på plan under hela matchen. Är det dock tvärtom (det vill säga att man inte kan ha två killar på plan) så blir det ingen "bestraffning" alls. Vilket kan tyckas som lite könsdiskriminerande, eller?
Hur som helst, jag gillar att spela mot killar (och med) de är tuffare och det är roligare närkamper. Dessutom är det förbaskat roligt att just tackla till en kille, då de brukar bli lite lätt irriterade över att en tjej kan tacka till dem och vinna närkampen.

Från igår har jag ett antal blåmärken på benen från diverse innebandybollar och även klubblad. Mycket vackert. En smäll jag fick på låret, känns idag som en härlig fet lårkaka. Trevligt.

Men det är det värt, för det är roligt. Men det hade varit än roligare om vi vann lite oftare.

Inga kommentarer: