tisdag 1 mars 2011

Jag har tappat mitt språk

Mitt språk har försvunnit. Åtminstonde det språk som jag kunde använda mig av för ett par år sedan. Jag kunde då reflektera över saker, mer eller mindre skumma och hitta metaforer och liknelser till dessa att skriva om.
Idag känns det som att jag har tappat denna förmåga. Allt jag har att jämföra med idag är bebis, bajs, spyor, blöjor och allt annat som har med småbarn att göra. Min värld har från att innehålla fritid, jobb och studier krymt till att endbart innehålla mammaledighet.
Det är kanske inte så konstigt att referensramarna minskar? Dock känns det ganska irriterande och jag kan faktiskt sakna mina konstiga utlägg.
Jag hoppas att jag kan hitta tillbaka till det, för jag saknar faktiskt mitt språk.

1 kommentar:

lotta sa...

Det kommer tillbaka. Var så säker :)