onsdag 16 mars 2011

Konstig Dröm

Idag mår jag bra mycket bättre än igår. Det känns fantastiskt.

Dock har jag drömt jättekonstiga drömmar inatt. En var så verklig att jag vaknade och tänkte ringa och polisanmäla en granne på grund av att de hade hotat mig och Olivia.

I drömmen hade de satt ett kort på vår altandörr och bett oss att städa vår lägenhet eftersom den gjorde att de hade varit magsjuka fyra gånger de senaste två månaderna. De radade upp med argument för att det var från vår lägenhet som de blev sjuka på grund av att vi hade småbarn. På brevet stod det ingen avsändare så jag visste inte vem det var som skrivit detta idiotiska kort. Flyförbannad som jag var funderade jag på om jag skulle polisanmäla och vad i så fall Polisen skulle göra åt saken. Just som jag stod och funderade på detta såg jag ett äldre par som gick och skrev på ett kort i samma stuk.
Jag tog Olivia under armen och sprang ut till dem. De ställer sig förskräckta och tittar på mig och säger att jag ska stanna då de inte vill bli smittade av oss igen. Jag frågar dem hur de vågar påstå att min lilla dotter och vår lägenhet som är lite stökig av leksaker kan smitta ner dem med magsjuka. De kommer med någon förklaring och bakar in hot i allt de säger. Plötsligt säger de att ja men din lägenhet såldes ju för 4 miljoner kroner det är klart att den är smittosam då. Jag säger att den såldes inte alls för de beloppet, då ber de om ursäkt och att de misstagit sig och går med orden att det fortfarande är Olivia som smittat dem.
Jag står kvar med det hotfulla kortet som de skrivit och går in för att ringa polisen.

Efter det vaknar jag och funderar på allvar att ringa efter Polisen.

Helt sjuk dröm. Kan undra vad den betyder...

Inga kommentarer: