torsdag 24 mars 2011

Tidig morgon.

Efter en mindre god morgon så är vi nu uppe och leker för fullt med böcker och annat skojs på golvet. Jag smiter mellan all lek och gör ett blogginlägg.

Olivia är, som jag nämnt tidigare, förkyld. Hon hostar, speciellt på nätterna och har på grund av detta svårt att sova. När det är så, kan inte heller jag sova på grund av att hon skriker och gråter. "Noone sleeps when i'm awake." Stackars liten.
I morse vaknade hon strax efter 4.30 och sen dess har vi båda varit vakna. Det känns därför som att dagen har pågått hur länge som helst, och att vi nu skulle kunna roa oss med att handla, bara för att fördriva tiden (och givetvis för att det behövs). Men det är ett litet problem i vägen för att kunna genomföra detta. Affärerna här i Spånga inte öppnar förren om lite mer än en timma.

Det blir nog till att fortsätta krypa omkring på golvet och leka med diverse skojjiga saker. Jag själv kanske ska ta och göra mig en liten frukost, det vore gott och dessutom kanske det inbringar lite ny, behövlig, energi.

Inga kommentarer: