lördag 12 mars 2011

Varannan vatten

Ölen jag drack igår, var jättegoda. Idag mådde jag dock inte så bra på grund av dessa öl.
Det kanske är dags att inse att jag inte är student längre och min alkoholtolerans inte är på samma nivå som då?

Jag har på grund av ölen igår, mått som en kratta idag. Jag tog mig motvilligt ur sängen vid 10-tiden (brukar gå upp senast 7 i vanliga dag). Sedan spenderade jag den första timmen i duschen. I ett misslyckat försök till att må bättre. Det var först på eftermiddagen, efter en promenad till affären som min kropp bestämde sig för att göra sig av med innehållet i magen. Därefter mådde jag som en prinsessa igen. Även om jag fortfarande är väldigt seg.

Det är inte värt att bli bakis. Det har jag insett, många gånger. Likt förbannat så sätter man sig i samma sits gång på gång. Idiotiskt.

Funderar allvarligt på att bli nykterist. Dock tror jag inte att jag kommer att bli det. Men det skulle lätt vara värt det för att slippa vara bakis. Eller så kanske jag ska lära mig att dricka varannan vatten? Ja, så får det bli!

Inga kommentarer: