söndag 3 april 2011

Göra saker.

Jag gillar när jag är effektiv.

Idag har jag hunnit med sjukt mycket, känns det som ialla fall.
Jag har plockat i ordning i hallen, där det låg sjukt mycket båda skräp och tvätt. Vilket det inte brukar göra, men det blir lätt lite stökigt nu när vi håller på att flytta. Jag har en tendens att slänga allt som ska slängas i en hög på hallgolvet och allt som ska tvättas i en annan hög. Sen blir det liggande i en dag eller två.
Idag fick jag tummen ur röven och plocka upp allt på hallgovlet och lägga de i kartonger och påsar. Så nu har jag packat ytterligare en kartong och en sopsäck (anväder sopsäckar till kläder och textilier).
Dessutom har jag tvättat fem maskiner tvätt. Hoppas på att jag kan hålla undan tvätten, så att jag slipper tvätta en till sådan "monsteromgång" innan vi flyttar. Därmed menar jag inte att vi ska gå i skitiga kläder, jag menar snarare att vi ska klara oss på att tvätta vår tvätt i vår egen tvättmaskin och slippa gå till tvättstugan.

Utöver hallen så har jag även gjort i ordning i vardagsrummet, som oftast ser ut som ett bombnedslag, eftersom Olivias leksaker brukar ligga utspridda över hela golvet. Detta trots att hon inte leker med dem. Hon tycker att det är mycket roligare att stå mot bord, stå mot stolar, stå och hålla i mamma, stå, stå, stå. Jag tror att hon kommer att hoppa över att krypa, hon verkar mest vara intresserad av att gå, därav allt stående.
Nicklas tog tag i köket och lagade mat, en underbart god Tacopaj och ett rent kök, tackar man inte nej till. Tack älskling!

Detta må vara ett sjukt tråkigt inlägg. Men det kan bli så ibland.

Inga kommentarer: