tisdag 21 juni 2011

God Morgon

Idag vaknade jag vid 7.30, men kände inte det minsta för att kliva ur sängen. Vilken tur då att det var Nicklas tur att gå upp och ta hand om Olivia.
Jag låg dock inte längre i sängen än till 8.15 då insåg jag att jag inte skulle kunna sova något mer. Vilket inte berodde på mig utan på Olivias härliga intensitet. Hon "pratar" otroligt mycket, speciellt när hon inte får den uppmärksamhet som hon vill ha. Eller kanske snarare när man inte leker med henne. Nicklas kan ha (jag med för den delen) en tendens att fastna i tv:en och då inte riktigt höra Olli och dessutom glömma tiden lite grann så att när hon har "skrikigt" på uppmärksamhet i kanske 10 minuter, uppfattar han det som en. Jag har dock ett knep mot detta. Stänga av tv:en, eller inte slå på den från början. På så vis ägnar jag min tid åt den lilla, och blir inte distraherad av något fånigt på tv. Då det alltid, framförallt på morgonen, går en hel drös med värdelösa program på tv.

Jag klagar absolut inte på Nicklas, han är en underbar pappa och han har växt in i rollen väldigt bra. Det är bara jobbigt att bli väckt när man skulle kunna sova. Jag tycker snarare att det handlar om respekt mot den som sover än något annat, eftersom lägenheten är ganska lyhörd.

Inga kommentarer: