onsdag 29 juni 2011

Lust men ändå inte

Nu är det sådär att jag har sjuklust att skriva ett blogginlägg, men samtidigt har jag inte det.
Det finns lite mycket tankar i huvudet för att få fram något vettigt.

Killen som hoppade ut genom fönstret i natt, klarade sig. Hela dagen har jag gått runt med ljudet av ett skrik med ett efterföljande duns i huvudet. Precis som om man lyssnar på en låt som man gillar om och om igen. Fast det här ljudet gillar jag inte, och jag hoppas att jag förtränger och glömmer det inom kort.

Trots det brutala uppvaknandet som skedde har dagen varit kalas. Jag och Olivia (som också vaknade av oljudet utanför fönstret) var ute på en två timmars promenad med början strax innan klockan blivit 06. Vi såg hur hela Borås sträckte sina armar i vädret, gäspade och steg upp ur sängen samtidigt som solen gjorde det samma. Det var riktigt mysigt att gå runt i sommarvärmen på gator och torg. Titta på det stilla vattnet i Viskan och se hur människor gick för att hinna med bussen. Många tog även sin första cigg för dagen, något som jag själv tycker verkar oerhört äckligt. Fast alla är vi olika.
Dagen har sen knallat på med fika på stan, shopping på H&M, klippning hos frisören och fotbollsträning/tittning. En helt okej sommardag, som jag hoppas att det kommer fler av.

Imorgon är det dags att åka och lämna Annelie på Göteborg City Airport (läs: skogen). För att senare åka till Sandshult med Olivia som ska vara där ett par dagar. Därefter tillbaka till Borås för att spela match i värmen.

Nu har jag skrivit av mig. Hade tänkt att skriva lite om planering också, men det får jag försöka hinna med imorgon. För nu tänker jag ta fram min bok och läsa i den tills jag somnar.
Förhoppningsvis vaknar jag inte av att någon "dåre" hoppar från ett fönster på femte våningen i natt.

Inga kommentarer: