måndag 20 juni 2011

Matchen

Efter en match på blöt gräsmatta känns vaderna hårda som omogna avokados. Det sjuka är att det alltid är värt det, för fotboll är en stor del av livet!

Motsåndarna i dagens match kan jag inte annat än kommentera med: hormonfylda tonårstjejer. Som gnäller på dommaren, tycker att de kan och vet mest, skriker könsord och allmänt använder sig av osportsliga knep (även om inte bollen är i närheten).
Det är inte ett dugg synd om mig. Men jag ska ärligt säga att jag skäms över vissa av dessa tjejers beteende, och jag känner dem inte ens...

Vi kämpade oss till poäng i dagens match. Det är grymt. Tråkigt att vi släppte in kvitteringsmålet i 90+ bara. Vi tar dem nästa gång.

På söndag är det åter dags för match. Då står Borås AIK för motsåndet och enligt hörsägen är de samma skrot och korn i det laget som i dagens motstånd, fast snäppet värre...
Fast jag ska inte säga att det inte passar mig, för jag älskar att få en spelare ur gängorna. Det bästa är när man gjort det så bra att hon väljer att kliva av. Då är det som bäst. Men först får jag nog jobba upp min kondition igen, har tappat mycket sedan jag blev gravid...

Inga kommentarer: