tisdag 5 juli 2011

sjuhundrasex

I brist på fantasi så får detta otroligt intressanta blogginlägg äran att döpas efter hur många inlägg jag har skrivit (inkl. detta).

Nu har allt besök åkt hem förren den här gången. Nästa gång det kommer folk hit är i slutet av månaden. Eliten <3 står på tur. Och den här gången är det ingen i vår fina fyra som saknas!

Olivia har varit hos min mamma och pappa i ett par dagar i förra veckan och helgen. Det var skönt att vara lite barnledig, dock har det inte gått en sekund utan att jag har saknat min lilla knasfibbla. Hon är så underbar och full av bus just nu. Som vilken ettåring som helst.
Just nu har hon fullt upp med att öva på att gå. Förra veckan gick hon ett par tre-fyra steg, framförallt när hon ville till mig. Nu häder det allt oftare att hon tar upp mot 15 steg efter det att hon rest sig upp mot någon möbel och sen vill ta sig till leksaker eller annat spännande. Mycket mysigt att det verkligen börjar bli lite människa av henne.
Hon är extra söt när hon envisas med att "springa omkring" med sin gosekanin. Hon håller den stenhårt i ena handen vart hon än är. Det händer att hon mitt i lek tar upp kaninen mot ansiktet och gosar den för att sen fortsätta sin lek.

Just det hon blir superglad när hon lyckas gå ett par steg, vända och gå tillbaka och att man då applåderar, hon skiner upp i ett enormt leende!

Inga kommentarer: