lördag 2 juli 2011

Sur Balle

Jag är förkyld! Jag hatar att vara detta. Vad som är värst av att ha ont i halsen, ha en täppt näsa eller en snorig näsa, vet jag inte. Att ha alla åkommor på samma gång är därmot bland det västa jag vet.
Det som är tur med mig är att mina förkylningar inte brukar hålla i sig särskilt länge.

Igår var jag och min syster ute på en girls night. Vi gick till diverse pubar/uteställen i Borås. Först var vi på Edge, ett nyöppnat ställe. Vi kom ganska snart fram till att det var ganska dött så efter en dyr dricka tog vi oss vidare genom staden. Vi hamnade på Franks sportsbar och intog där varsin Shot. Något som är förbaskat längesedan jag drack, men det gick bra även om jag var ringrostig.
Dock var det inte mer än jag, syster och två till på denna bar så vi bestämde oss ganska snart för att gå till någon annan pub. Vi hamnade på Lilla Bränneriet där vi frågade efter varsin sur drink då dessa var hyfsat billiga. Bartendern föreslog en Sur-Pelle, eller var det Sur-Balle???

Idag planerar jag att göra så lite som möjligt. Det ska givetvis tittas på Sverigematchen i dam-VM.
Något annat har jag inte planerat. Vi får se vad killarna vill hitta på. Vi har ju besök nu igen, men den här gången av två killar (män?) som är här för att titta på konserter. Igår var det Iron Maiden och imorgon The Big 4 med bland annat Metallica.

Själv är jag barnledig hela helgen, mina föräldrar har hand om "Olli". Det är delvis tomt här hemma och delvis väldigt skönt att vila upp sig.

Inga kommentarer: