torsdag 11 augusti 2011

Bara en sådan dag.

En kvinna från försäkringskassan ringde mig nyss.
Det var problem med mina föräldradagar.
Ett problem som jag och Nicklas löste den 22 juni. Det har vi till och med papper på.

Trots att försäkringskassan har tagit hand om vårt problem, i loggen på våra sidor inne på försäkringskassans hemsida, står de att de tagit om hand om pappren. I brevlådan har vi fått två exemplar av en bekräftelse på att ärendet är omhändertaget och utfört.

Ändå så har det inte blivit genomfört... Hur i helvete fungerar det?

Det värsta (?) är att kvinnan som jag hade detta viktiga samtal med inte kunde göra sig förstådd på svenska. Hur ska jag kunna föra ett viktigt samtal med en kvinna som ber mig ringa upp henne när jag tittat närmare på problemet inte ens förstår orden, "vem ska jag säga att jag söker när jag ringer upp försäkringskassan?"


Efter det samtalet var jag så frustrerad att jag storlipade. Det är bara en sådan dag.

En positiv sak är dock att när jag ringde upp försäkringskassan för att få problemet förklarat för mig av en person som kan svenska var det enbart två minuters kötid och jag var på plats nummer 19. Det är alltid något. I alla fall om man jämför med hur det "brukar" vara, "Du har plats 278 i kön. beräknad väntetid är 34 minuter..."

Inga kommentarer: