lördag 27 augusti 2011

Stor


Inatt hade Olivia väldigt svårt att sova. Hon vaknade ungefär en gång i halvtimman mellan klockan 20 0ch 24. Det är något som nästan aldrig händer.

Vid ett tillfälle igår tog jag upp Olivia i famnen och vaggade henne mot min axel. Det slog mig plötsligt att hon har blivit "stor".
Jag minns att hon för några månader sedan kunde ligga horisontellt på min underarm utan problem. Nu får jag hålla henne vertikalt, hon är för lång för att kunna ligga horisontellt i mina armar. När jag stod där igår och vyssade henne, hade hon huvudet lutat mot min axel hennes fötter var då nere vid min höft. Det slog mig att min lilla tjej växer så att det knakar. Jag tänker inte så mycket på det när hon springer omkring på golvet med sina ca 75 cm, då ser hon fortfarande ut som en liten bebis. Men när jag håller henne i famnen slås jag av tanken att min älskade lilla bebis börjar bli en liten tjej.



Inga kommentarer: