tisdag 20 september 2011

Inte för att jag trott något annat

För varje dag som går så förundras jag över min lilla dotter. Hela tiden upptäcker jag saker och beteenden hos henne som gör mig påmind om mig själv (eller snarare berättelser om mig) när jag var liten.

Min favoritlåt som fyraåring (?) var "Lassie" med Ainbusk

Olivia är visserligen inte fyra år riktigt ännu. Men likheten finns ändå. Anledningen till att just "Lassie-låten" var min favorit var för att den handlade om en hund. Ett djur som jag verkligen har älskat sedan första början. Detta är vad jag ser hos min dotter också. Alla djur, kråkor, harar, katter och hundar är enligt henne "Voff". Precis likt mig så älskar hon hundar.
Går vi förbi någon med hund när vi är ute på en promenad så stannar Olivia gärna upp, säger sitt "Voff" och vill väldigt gärna gå fram och hälsa på hunden. Det spelar ingen roll om det är en stor Leonbreger eller en liten Japansk nakenhund. Allt ska hälsas på.

Hennes farfar har just en Leonberger och när de var här för någon helg sedan var även Bozzo "The Big Leonberger-valp" också med. Han har inte direkt kontroll över sin gigantiska kropp. Men det skrämmer inte Olivia det minsta. Med tanke på att hans huvud är ungefär 20 centimeter över Olivias så är jag väldigt imponerad över att hon inte reagerar "negativt" på att ha ett sådant stort djur i sin närhet. Hon måste helt enkelt älska hundar, precis som jag.

En annan sak som gör henne lik mig är hennes sätt att ha pyjamasen på när hon vaknar efter en natts sömn. Precis som jag gjorde när jag var liten så tar hon ur ena armen ur pyjamasen och hade den "fri" från tyg.

Min älskade lilla mini me du är verkligen min (inte för att jag trott något annat)! Mamma (och pappa) älskar dig.

Inga kommentarer: