onsdag 7 september 2011

Inte vad jag förväntade mig.

Jag vaknade i morse och trodde att jag och Olivia skulle inleda en lång kamp.
Jag som skulle försöka få henne att behålla plåsterlappen för ögat på plats och hon som illskrikande och frustrerad skulle göra allt i sin makt för att ta bort den.

Vad fel jag hade!

Jag satte en söt lapp med en snigel på för hennes öga. Samtidigt fick hon sin frukost.
Det blev aldrig någon kamp. Hon lät lappen sitt och åt snällt sin frukost.
Sex timmar senare satt fortfarande "snigeln på ögat". Inga problem i världen.

Hoppas att det fortsätter på det viset. Jag vill inte behöva tvinga min dotter till att bära lapp för ögat, även om det är för hennes bästa. Det är så mycket bekvämare om hon accepterar det hela. Vilket hon gjorde idag.
Hon är underbar!

Inga kommentarer: