tisdag 13 september 2011

Jag vill, så jag kan.

Min hjärna är fyld med tankar som vill ut. 
En sådan där dag när jag bara vill spotta ur mig saker om allt och alla. Inte nödvändigtvis negativa för det. 

På posten idag fick vi ett brev från vår förra fastighetsförvaltare. De är tydligen skyldiga oss en del pengar. Vi tackar! 

Olivias inskolning på förskolan går fantastiskt bra. Den enda nackdelen är att vi nu går upp ca 2h tidigare än vad vi gjort innan hon började där. Det tar nog en stund att komma in i nya rutiner, för oss alla. Det sköna är att Olivia verkligen trivs på förskolan. Det underlättar sjukt mycket. Vi lämnar henne och hon protesterar inte så mycket (än), faktiskt knappt att hon skriker. Förskolan har blivit en så mycket mer positiv upplevelse än vad jag har tänkt mig. Allt tack vare flytten till Borås. Det är en av de bästa saker vi någonsin gjort. 

En annan (stor?) nyhet är att jag har kommit in på en utbildning. HälsoCoach på distans. Fantastiskt roligt! De senaste dagarna har jag spenderat till att sätta mig in i studierna och det sköna är att jag inte har upplevt det som jobbigt. När jag tittat på klockan efter att ha studerat en stund inser jag att tiden har gått fort och att jag hela tiden har haft roligt trots att jag har haft huvudet nere i en kurslitterär bok. Den känslan saknade jag senast jag studerade. Nu känns det rätt. Även om inte tiden är den mest optimala. 

I höst blir det med andra ord studier, jobb när studierna är lugna och jag ska dessutom lyckas vara en mamma till en underbar dotter. 
Jag är inte det minsta orolig för att det inte ska gå, för jag vet att det kommer att fungera. Jag vet det. 

Inga kommentarer: