fredag 2 september 2011

Kamp

När jag är på det humöret som jag är just nu kan jag spotta ur mig blogginlägg. Jag tycker att jag alltid borde kunna göra det oavsett humör. Jag fungerar inte så.

Just nu sitter jag här och känner att jag inte har tid.
Det är så mycket jag vill göra. Allt från att "planera livet" till att sortera musiken i mina spotifylistor. Jag känner att jag inte har tid till att göra allt jag vill. Jag har tid. Jag tar mig inte tid. Jag har blivit lat...

Det är så mycket skönare att sitta i soffan och softa efter det att Olivia har lagt sig. Det som saknas är energi. Jag gillar inte att vara denna förslappade version av mig själv. Jag gillar liv och rörelse, men njuter givetvis av att kunna koppla av någongång då och då. Jag behöver hitta tillbaka till den där gnistan som jag brukar ha. Jag vägrar att tro att den är borta. Jag vet att den finns.
I dag är första dagen i kampen om att hitta tillbaka till energin. Jag vill inte vara min egen fånge längre. För det är ungefär så jag känner mig just nu.

Inga kommentarer: