onsdag 7 september 2011

Kärlek

Idag har jag bara njutit av min dotters sällskap. 
Hon börjar bli väldigt gosig av sig. Mitt under leken kan hon komma fram till mig och ge mig en gosig kram. 
Det är helt fantastiskt! 

Jag älskar henne av hela mitt hjärta. 
Mitt hjärta smälter varje gång som jag ser glädjen i hennes underbara små lekfulla ögon. 
Jag kan vara förbannad och allt som behövs  för att jag ska bli på humör igen är denna lilla gnista i hennes ögon, då försvinner all ilska och jag blir aldeles varm. 
Är jag ledsen märker hon det direkt och kommer fram säger "Hej" (heschj, som hon säger) lägger huvudet på sned och tittar på mig med sina undrande små ögon. Jag smälter och kan verkligen inte vara ledsen när hon gör allt i sin makt för att trösta mig. 
Det mest underbara är när vi är glada tillsammans. Skrattar åt allt och ingenting. Kittlas och busar. Jagar varandra runtomkring i köket/matsalen. Olivia älskar när man härmar henne och hon älskar att härmas. 
Hon kan en hel del ord och ofta när hon sitter och leker med sin "nanin" så hör man hur hon pratar för fullt med den. "Dah dahhh daa aha da", precis som de där två tvillingarna i Com Hem (?) reklamen. 

Idag har jag som sagt bara njutit av att umgås med min dotter. Jag har bara gosat, busat och lekt. Precis som jag alltid vill att det ska vara. Jag tror att jag ska ge mig och Olivia (och Nicklas) "jag-vill-aldrig-bli-stor-tabletter" precis sådana som Pippi Långstrump åt någongång... 

Inga kommentarer: