måndag 19 september 2011

Lagfest

När Borås Gif har fest kan man inte annat än att ha förbaskat roligt.
För att göra en sammanfattning:

Pizzeria med gratis extrapizza, frågan om vi ville ha pizzasallad som vi sedan aldrig fick. Kryddan som stod på bordet var inte Oregano utan Dill... Bestick och glas som saknades och vårt gäng på 8 personer fylde denna enorma pizzeria på Norrmalm till bredden.

Festen kom igång med en massa lekar. Liknande sådana som man utför under introduktionsveckorna på universitet. På den tiden, när jag började studera år 2005, var jag en jävel på att "bonga" alkoholhaltiga drycker. Ett inslag som även förekom på denna otroliga lagfest.
Två burkar härlig röd Cider var upp hälld i en livsfarlig "bongflaska". Jag tänkte nog inte alls på hur snabbt drickat rinner ur en sådan flaska när jag satte den till min mun. 5 sekunder senare insåg jag att drickan var slut och att jorden snurrade åt fyra olika håll samtidigt.

Vatten - så stavades den drickan jag drack resten av kvällen. Då var klockan ungefär 21.
Vad gör man inte för laget?

Vidare på mellanfest för att trasha herrlagets (herrlagens?) fest. Intågandes sjöng vi en hejjaramsa och livade genast upp tillställningen. De fåtalet stackar flickvänner och tjejkompisar som redan var på plats hamnade på fyra sekunde i skymundan och såg inte allt för glada ut över att vi kommit och tagit bort strålkastarljuset från dem. Mohaha.

På väg in till stan åkte vi taxi med kvasten och Vikarien. En av tjejerna fick för sig att ta med sig en sopborste i taxin in till Harrys. Hon satte den dessutom i framsätet jämte chauffören. Kan undra vad han tänkte?
Sedan svängde vi våra lurviga på Harrys dansgolv för att sedan dra vidare till Tonic (läs utestället med enbart hånglande och dansande 18åringar). Ska ärligt erkänna att jag kände mig lite vilse och gammal. Jag tycker det är bra mycket trevligare att sitta på en bar med lagom hög musik, dricka min öl och samtala med mina trevliga kamrater. Är det lagfest så lämnar jag min nya trygga verklighet med "vuxenfasoner" och skakar loss.

Det var längesedan som jag senast skrattade och hade sjukt roligt med att sjunga låten "huvud, axlar, knä och tå" i en gigantisk ring på en fest. Dessutom bjöd en av medlemmarna i herrlaget på en härlig (?) stripp med tillhörande "löparrunda" i lokalen. Det hör varje lagfest till?

Det var en fantastisk kväll och jag hoppas verkligen att vi kommer ha fler sådana tillsammans. Nyktra som onyktra!

Inga kommentarer: