fredag 16 september 2011

Livspussel

Olivia sitter på golvet och leker med alla sina leksaker.
Jag sitter i soffan, lyssnar på Lars Winnerbäck och njuter av att bara kunna sitta här en liten stund.

Det är inte allt för ofta som jag känner att jag har tid att sitta på detta vis. Det har varit mycket som har hänt den senaste tiden. Jobb. Plugg. Förskola.

Saken är den att nu när jag försöker få livspusslet att gå ihop har jag inte allt för mycket tid (eller lust för den delen) att sitta och skriva här på bloggen. Även om jag skulle önska att jag hade tid, jag tycker ju att det är trevligt att blogga. Det är skönt att skriva av sig de intryck, funderingar och händelser som sker under en dag.

Dagen har hittills bjudit på en inskolningsdag med möte på förskolan. Jag lämnade således Olivia klockan 9, satte mig sedan i parken Druvekilen (osäker på namnet) och tittade på "vattenfallet", lyssnade på det väldigt underhållande "Morgonpasset i P3" samtidigt som jag läste igenom gruppuppgiften som ska redovisas i skolan på tisdag.
Det känns helt sjukt att jag återigen har tagit tag i studier, visserligena annorlunda studier mot senast. Jag är åtminstonde tillbaka i skolbänken och det känns helt rätt. 


Nu ska bara livet pusslas ihop med att vara mamma, student och kollega. Förr eller senare faller pusselbitarna på rätt plats. Det kan bara ta sin lilla tid.

Inga kommentarer: