fredag 23 september 2011

Ryck.

Sitter i vår matsal i hopp om att få bättre studiemotivation här än på övervåningen. Här finns det ingen skön soffa som lockar till att krypa ner under en filt och titta på film. Bara ett köksbord med stolar runt. Min teori om att detta skulle ge mig mer motivation var helt fel. Hittills har jag visserligen finjusterat en text som ska lämnas in i morgon. Det jag borde göra är analysera och jämföra tre artiklar, samt skriva ett 8 sidor långt arbete om det. Hur det går med det? Inte alls skulle man kunna säga.
Jag har kommit så långt att jag har tagit mina tre utskrivna artiklar, slagit hål i dem och satt dem i en pärm, för att ha bättre koll på var de är. Risken att de försvinner är sjukt stor med tanke på hur många gånger jag har bläddrat i dem... Ärligt talat har jag inte gjort mycket mer än att läst dem en gång.

Idag har det helt enkelt varit mycket roligare att städa upp bland en mängd löst liggande papper. Nu sitter även de i en pärm, där de ska sitta i väntan på att de ska deklareras år 2012. Bättre sent än aldrig.

Nu ska jag dock slå mig själv i huvudet och börja skriva det där förbannade arbetet. Mitt mål är minst tre sidor fram till dess att der är dags att hämta Olivia vid 15-tiden. Nu jävlar. Sen ska vi för att fira detta ha en "mamma-dotterdag" på höstmarknaden inne i staden.

Inga kommentarer: