måndag 10 oktober 2011

Korv i ugn.

När jag tänker efter så är det en ganska konstig rubrik. Den är lätt att anspela på, menar jag.

Men så är det inte. Det är kvällens maträtt. Falukorv med senap och ost som tillagas i ugnen med supergott blomkålsmos till. Härligt gott.

Maten är också en sak som jag har slarvat med ett par dagar nu. Av någon anledning har jag inte orkat komma hem och ställa mig och laga mat. Likt träningen är det något som jag ska ta tag i. Med början idag.
Funderar på om man ska ta hjälp av ICAs Billiga Veckan för att få varierad kost och samtidigt känna att man får inspiration till nya rätter.
Vi gjorde det ett tag och det var underbart. Sen började vi med LCHF, något som jag kom på kanske inte fungerar för mig då jag inte längre har någon gallblåsa. Har dock inga fakta på detta, men jag tror att det är så att jag har svårare att bryta ner fett med tanke på att jag inte kan lagra galla på sammavis som en person med gallblåsa kan. Om jag inte minns fel så sa min trevliga doktor det.
Kanske borde kolla upp det.

Inga kommentarer: