tisdag 4 oktober 2011

Nytt utseende. En förklaring.

Ni som kanske har varit inne och läst bloggen förut, ser att den har bytt utseende. Och för er som inte har läst den förut så kan jag berätta att den har bytt utseende.

Den enkla anledning är att jag har bestämt mig för att använda bloggen till att lägga upp allt om min "uppladdning" inför TjejVättern 2012!
Jag har sedan länge velat cykla Vätternrundan och till nästa år har jag fått med mig min kära vän Lotta!

Vägen dit är ännu väldigt lång. Men det är aldrig för sent för att börja ladda.
Fram tills dess har jag ett par delmål.

  • Äta sundare mat. På bättre och mer regelbundna tider.
  • Komma igång ordentligt med vardagsmotion. 
  • Ha ett hyfsat fast träningsschema innehållande gym, fotboll och innebandy. 
  • I vår kommer jag börja med lite mer ren cykelträning. Nu i höst blir det mer spontant med ett mål att köra spinning som en del av gymträningen. 
  • Ett annat mål är att gå ner de förbaskade graviditetskilona som fortfarande besvärar mig. De är något jag tror kommer automatiskt med kost och träning. 
  • Fasta rutiner. Gällande måltider, uppstigning osv. 
Jag är taggad till tusen. Och vill verkligen komma i mål! 
Jag vet inte vad en bra cyklist cyklar Tjejvättern på, men det ska sättas upp ett mål för vad jag ska klara för tid.
Känner inte riktigt för att åka ner till Motala den 9 Juni nästa år för att vardagscykla. Jag ska bli trött, det ska vara en prestation som jag är nöjd med.
Men främst ska jag vara jävligt nöjd med resan dit. Och den börjar idag! 

Inga kommentarer: