fredag 18 november 2011

Fredag.

Jag har träningsvärk från träningen igår. Jag älskar träningsvärk. Det är fantastiskt. Det känns verkligen att man har gjort något under träningspasset och att kroppen fick jobba. Det är som ett fint kvitto på att det händer någonting inuti kroppen. Jag gillar det! Sjukt men sant.

Morgonen började jag med en härlig sovmorgon. Olivia är hos sin mormor och morfar eftersom både jag och Nicklas jobbar sent idag. Han till 21 och jag till 22. Inte jättespännande på en fredag, men det funkar. Mest för att jag har ett så fantastiskt jobb. Kan inte säga det ofta nog. Det var längesedan jag kände mig så hemma på ett arbete.

Eftersom mamma och pappa har Olivia sa vi att vi tar deras hund så blir det lite byteshandel på det hela. Därför började jag dagen med en joggingtur tillsammans med hunden i Rya åsar (läs backar). En underbar start på fredagen. Snart ska jag fortsätta fredagen med att hoppa ner i ett varmt härligt bad, mest för att jag fryser men också för att det är underbart att ligga i varmt härligt vatten och läsa en härlig bok.

Därefter tänkte jag ta ut hunden på en promenad. Sen ska jag nog bege mig till Knalleland för att titta på en ny kamera, har nämlingen fått försäkringspengarna för den förra som Olivia hade i golvet. Sen är det det vanliga bestyret med Systembolaget. Men det är inte för min skull som jag beger mig till bolaget, det är för att min kära sambos skull. Jag själv har ett litet avtal med mig själv, som innebär att jag inte ska dricka alkohol innan jul, eller längre. Än så länge har jag inte druckigt alkohol sedan Kabelgalan som var för lite mer än en månad sedan.





Inga kommentarer: