söndag 27 november 2011

Känn på den! Idiot!

Idag blev jag kallad för idiot. Ett antal gånger.
Detta skedde under vår innebandymatch mot Fröjdered. I sådana situationer bryr jag mig inte ett skit om att bli kallad för saker då det bara betyder att jag är en "pain in the ass". Det blir som ett kvitto på att det jag gör går hem och verkligen stör motståndaren.

Jag fick även känna på att flyga över sargen idag.
Jag känner plötsligt att jag får en tackling i ryggen, på en millisekund inser jag att jag inte kommer kunna hålla mig på benen och ser hur sargen kommer allt närmre mig i mitt fall. Någonstans bestämmer jag för att gör allt i min makt för att undvika ett elakt fall in i och över sargen. Därmed lyckas jag trycka ifrån lite extra och missar således sargen. Med i min planering var dock inte de extremt fyrkantiga och hårda pelarna som stod en meter bakom. Ska erkänna att det gjorde förbannat ont att trilla/flyga in i en av dem.

Men jag var uppe på benen ganska snabbt. Trots smärta.
Det gör ingenting. Smällar får man ta. Men de kunde varit lite mildare, om jag skulle fått önska.

De fick igen på bästa möjligt vis.
Vi tog en lagseger mot serieledarna (som inte förlorat på sina tidigare sju matcher). Vi tvålade dit dem med ett grymt lagspel, härlig kämparinsats och en fantastisk vilja.
Där fick dem för ful(a) tacklingar och idiotiska uttalanden!


Inga kommentarer: