fredag 23 december 2011

Dan före dan och dan innan dess

Idag ska jag och min lilla Knasfibbla åka hem till mamma, pappa och min syster.
Olivia ska vara där över dagen och natten medan jag och min syster ska ha en mysig syskondag med inköp av de sista julklapparna och julölen.

Jag förtjänar lite barnledigt och det är alltid lika roligt att umgås med bara min lillasyster.

Igår var jag dessutom sjukligt effektiv. Vilket gör att jag tycker jag än mer förtjänar lite "egentid" innan julafton.
Jag städade hela lägenheten, diskade, lagade mat, rensade ur garderober, slog in lite julklappar, rensade fotografier, handlade och givetvis busade jag en massa med Olivia.

Hon har kommit på en ny rolig lek. Vi har en stor sackosäck, hon älskar att "springa" och när hon kommer fram till kanten på den så slänger hon sig ner i den. Hon gör det om och om igen, hennes lilla skratt är underbart och väldigt smittosamt. Det blir extraroligt (tycker Olivia) om man klappar händer och hejjar på henne på.


Inga kommentarer: