måndag 12 december 2011

För- och nackdelar.

När jag kom hem från jobbet kändes det jättesmart att parkera bilen utanför konditoriet precis utanför porten. Där är det oftast ingen som står efter att de stängt, så de är en perfekt parkering för kortare stunder eller över natten om man ska iväg innan de öppnar. Med tanke på att jag hade med mig Olivia, ingen barnvagn och två fullsmockade matkassar från Ica ville jag inte behöva gå så långt från bilen, så då kändes deras parkeringsplatser extra perfekta.

Nu känns det valet inte alls så bra med tanke på att jag borde flytta på bilen innan dess att konditoriet öppnar vid 06.00 imorgon. Jag kommer inte gå upp då för att flytta bilen. Med andra ord måste jag göra det ikväll. Just nu känner jag dessutom mest för att sitta och slappa i soffan iklädd mjukisshorts och t-shirt. Det är inte alls lockande att ta på mig byxor, strumpor, jacka och skor för en sådan simpel sak som att flytta bilen.

Det är ungefär på den nivån som mina problem ligger på. Jättejobbigt. Verkligen.


Inga kommentarer: