onsdag 7 december 2011

Förr.



Vi kan sammanfatta bilden såhär. 
Det var längesedan.
Saknar vissa delar från den tiden.
Resten kan vara. 
Men jag lärde mig mycket.

Det värsta var nog när min tränare frågade om jag drack innan match. 
Det gjorde jag inte. Aldrig (eller i alla fall jävligt sällan) dag innan match eller träning.
 Det var andra som skötte det åt mig. 
Så kan vi sammanfatta det. 

Fotbollen var på den tiden min räddning från ett helvete.
Ett sätt att orka överleva.
Det var även genom den som jag fann några av de bästa Elitisarna som finns på denna jord. 

Jävlar vad jag har kommit långt sedan dess.
Men vilka spår det satt. 
Jag kan fortfarande när jag tänker tillbaka få samma känsla i kroppen.
Den känslan önskar jag ingen. 
Någonsin.

Jag är glad att jag är där jag är i dag.
Tack, alla som på något vis hjälpt mig hit. 
Kärlek till er. 





Inga kommentarer: