lördag 31 december 2011

God fucking morgon

Nu kommer jag att skriva det har inlagget utan de tre sista bokstaverna i det svenska alfabetet. Anledningen? Jag ar i London och datorn jag anvander mig av har inte tangenter for dessa harliga bokstaver.

Flygturen fran Goteborg till London gick stralande igar. Flygbolaget, Easy Jet, fick bra mycket hogre betyg an vad RyanAir nagonsin skulle kunna fa av mig. Det var trevlig personal redan fran incheckningen och overlag mycket trevligt bemotande. En sak som var ett stort plus var att barnfamiljer med barn under 5 ar fick ga fore i passkontroller och aven i kon nar det gallde att bestiga planet. Det underlattar sjukt mycket. Att sta och koa med en liten ar inte det roligaste jag vet. Sa jag ar jattepositivit overraskad att flygresan och allt jox innan avresa och allt jox efter landning.

Det var till och med sa att planet landade 20 minuter tidigare an planerat. Dock fick vi da sta och vanta pa var taxi. Men det ar en vardslig sak. Aven om det ar lite irriterande. Chaufforen kom till slut och ursaktade sig sa mycket, han kallade mig aven for fru Snabb (pa engelska givetvis men jag orkar inte tanka pa engelska just nu da natten varit katastrof).

Olivia var givetvis valdigt trott igar efter en halv dags resande och en massa nya intryck. Vi lade henne som vanligt vid 20-tiden. Efter ett litet tag somnade hon och sov skont. Tills jag och Nicklas gick och lade oss ungefar. Da borjade little miss skrikig satta igang for full hals. Hemma brukar det racka med att man ger en flaska valling och sa somnar hon om. Men inte har, nar allt ar nytt och frammande. Istallet var hon vaken i si sa dar 3 timmar, med nastintill konstant skrikande. Jag somnade saledes vid 3.30 inatt och sen vaknade Olivia och tyckte att det var dags att ga upp 06.40...

Jag ar inte jattepigg, har inte jattelangt talamod och kanner mig inte alls upplagd for att fira nyar. Jag skulle dock kunna tanka mig en promenad, i hopp om att det gor att jag piggnar till.
Nicklas tog det mesta av "kampen" mellan oss och Olivia inatt, sa han ar om mojligt annu trottare an jag (vilket inte ar ovanligt att han ar iofs). Darfor lat jag honom sova lite till nu pa morgonen, jag far forsoka sova sen. Han ska ivag och kopa Champange med sin svager (heter det sa?) vid 09.00 sa fort de ar tillbaka fran den "shoppingrundan" ar det min tur att ta igen forlorad somn.

Man kan sammanfatta natten som en mindre optimal uppladdnng for att orka med att vara uppe och fira tolvslaget. Sa ar det att ha barn. Inte mycket att gora at saken. For de mesta ar de ju underbara.

P.S Ar det bara jag som far for mig att det later som Norska om man laser en svensk text dar de tre sista bokstaverna i alfabetet ar utbytta mot a, a och o?
Antar att trottheten talar?

Inga kommentarer: