onsdag 14 december 2011

Veckans meny



Vi får (eller betalar för att få) ICAs matkasse med "billiga veckan" varje vecka. 
Den här veckan har vi följande maträtter att tillaga. 

* Tortillatårta
*Kyckling stroganoff
*Tortellinigratäng
*Sej med fänkål och potatis
*Kabanoss med broccoli- och ostsås

Jag ser faktiskt fram mot de flesta maträtterna även denna vecka.
Det jag var tveksam till var Tortellinigratängen. Dels för att den var vegetarisk men även just för att det är en pastagratäng, vilket jag inte alls är särskilt förtjust i. Det visade sig dock att det var fantastiskt gott och jag åt maträtten med glädje. 
Jag blir varje vecka överraskad över hur matutbudet kan variera så mycket och att maträtterna är lättlagade och inte tar särskilt lång tid att varken förbereda eller tillaga. 

Diskuterade matkassen med en kollega på jobbet idag. Då kom jag fram till att jag har minimerat tiden jag spenderar i en matvaruaffär. Det jag nu behöver handla är  i stort sett frukost och ibland lite basvaror. Tiden jag skulle lagt på att gå och storhandla lägger jag nu på saker som att leka med Olivia eller något annat som jag hellre pysslar med. Det känns fantastiskt. 

Det är nog just den delen som gör att jag är mest nöjd med matkassen. Sen är det ett extra plus att det är billigt och lättlagat. Perfekt, för mig (oss) helt enkelt. 

Inga kommentarer: