fredag 13 januari 2012

13e en fredag

Tydligen kommer det vara fredagen den 13e tre gånger detta år.
Bara så att vi är medvetna om det.

Jag är inte vidare skrockfull egentligen. Men visst fasen tänker man lite extra och är lite mer försiktig än vanligt på just när det datumet faller in på en fredag.

Jag och Olivia startade dagen på bästa tänkbara vis. Sovmorgon!
Jag börjar känna att jag jobbat 7 dagar i sträck efter den här. Lite småseg och känner att det skulle vara skönt att bara vara. Imorgon kommer mamma och pappa hit för att ta med Olivia hem till dem över helgen. Det är skönt att kunna unna sig den lyxen någon helg då och då. Ladda batterierna lite och känna att man kan koppla av en stund utan att ha en massa annat att tänka på.

Efter frukosten idag gick vi och klädde på oss och lekte roliga "trillar-lekar" i sängen. Vi säger (mest Olivia) "oooh" och sen faller vi åt varsitt håll i sängen, Olivia skrattar något otroligt mycket åt denna lek. Jag älskar att leka dem lekarna som gör att hon skrattar så att hon kiknar. Underbara unge!

Nu ska vi klä på oss för att åka till dagis!

Inga kommentarer: