onsdag 4 januari 2012

Hemma igen.

Igår åkte vi hem från London.
Som vanligt är det underbart att vara där och hälsa på, men det är alltid lika härligt att komma hem igen.
Olivia verkar väldigt nöjd med att vara hemma igen. Hon går mest runt och pratar med sina leksaker och "pratar" glatt.

Hon har börjat säga nej nu. Men har ingen aning om hur hon ska använda det.
Förut satt hon nere i hallen och skulle ta av sig skorna, jag frågade henne:
-Tar du av dig skorna?
-Nee, svarade hon. 
-Behöver du hjälp? 
-Nee. Sa hon och lyfte upp min fot och visade att hon behövde hjälp.
Så sjukt gullig!

Dagen kommer bestå av att fixa lite här hemma. Sådant som behöver planeras och fixas för att komma tillbaka till vardagen. Hittills har vi handlat och tvättat. Olivia har givetvis hjälpt till. Hon gillar att "kunna". Så hon har hjälpt mig att lägga in smutstvätten i tvättmaskinerna och även plocka in varor i kylen. Det är underbart att hon gillar att fixa med sådant. Jag passar på att "utnyttja" det så länge som det går, i hopp om att det kommer gå enklare att få henne att hjälpa till när hon är äldre.

Själv skulle jag behöva planera mina träningar och Olivias dagistider. Just nu ska jag dock sitta i soffan och softa en liten stund medan Olivia sover middag. Tror dessutom att jag ska brodera samtidigt. Bara för att det är avkopplande.


Inga kommentarer: