söndag 8 januari 2012

Jag har tydligen sovit klart för dagen. Olivia vaknade som vanligt runt niotiden, eftersom jag jobbar kväll tycker jag att det är Nicklas skyldighet att gå upp och ge henne frukost och underhålla henne tills jag vaknar. Han gick upp, gav henne frukost, sen kom de in och väckte mig. Så nu sitter jag här och tar hand om Olivia medan Nicklas sover. Inte riktigt min tanke. Men det gör mig faktiskt ingenting då jag trots allt är pigg.

Idag har jag min andra jobbdag för det här året. Känns bra att vara igång igen. Efter denna dag följer ytterligare fem dagar till av kvällsjobb. En lagom start på årets arbetsdagar med att ta sju på en gång. Hade nog tyckt att det var jobbigt om jag jobbat dag, eftersom jag då hade varit stressad av att både lämna och hämta på dagis. Nu har jag bara lämningen att tänka på, vilket jag ser lite som en lyx.
Frågan är bara hur Olivia tar det att komma tillbaka till dagis efter att inte ha varit där på ungefär tre veckor. Jag tror att det kommer gå strålande och att hon har saknat att vara där.

På sätt och vis är det skönt att komma tillbaka till vardagen igen. Visst är det skönt att vara ledig och umgås med familjen, men man uppskattar det mer om man vet att man måste jobba någongång ibland. Det som är absolut skönast är att jag nu inte har ångest varje gång jag tänker på jobbet eller ska till jobbet. Det är ett bra tecken på att jag trivs bra mycket bättre på det här jobbet än det ute på Lidingö som brevbärare. Där kände jag mig aldrig riktigt hemma. Även om arbetskamraterna var bra så var sysslan aldrig min grej. Det jag gjorde på Bromma medan jag var gravid, det älskade jag. Men resten, not so much.

Det känns bra att livet är så bra just nu!

Inga kommentarer: