måndag 27 februari 2012

Dubbel glädje!

Igår spelade vi återigen innebandymatch. Mot de som ligger tvåa i serien, Fröjered tror jag att de heter. Ett U-lag fyllt av spelare under 18 och någon enstaka över. De är oftast jävligt snabba och till en viss del tekniska. Inte som en annan som började lira på allvar vid 25-års ålder, vissa saker kan jag men ber någon mig göra ett fjortontal finter så är det bara att glömma. Men det hör inte till saken.

Matchen igår var så fruktansvärt rolig att spela! Jag fick börja som center. Vilket för mig är aningens ovant, men det händer ibland, oftast är jag dock back. I stortsett låg vi under eller kvitterade till lika under hela matchen. Trotts detta kämpade vi på, gav oss aldrig och tillslut fick vi in ett ledningsmål och vann på det! 7-6 blev slutresultatet.
Vi har under hela säsongen haft sådan otur att vi alltid förlorat matcher som står och väger, men igår slog vi till och vann faktiskt en sådan match! Fantastiskt skönt.



Jag tror att den positiva kämparglöden som spred sig i kroppen igår speglade av sig på dagens jobbinsats. För idag har det varit en grym dag. Jag var grym idag! Utan att gå in på allt för mycket detaljer så kan jag säga att jag under hela dagen har varit på toppfemlistan! (Att jag var en av de bästa under dagen med andra ord.) Bara en sådan sak gör att man sprudlar av lycka. 

Den positiva känslan har jag sedan haft massor av här hemma. Jag har lagat mat, diskat, plockat i ordning,  och vikt tvätt samt lekt massa skojjigt tillsammans med världens bästa, Olivia! Nu blir det chill i soffan resten av kvällen. 



Inga kommentarer: