torsdag 1 mars 2012

Lista

Ibland får jag lust att dela med mig lite av mig själv. Så vad passar bättre än en hederlig gammal frågelista?


Namn: Marie
Ålder: 26
Längd: 1.62
Sko-storlek: 38
Född: På BB i Värnamo
Bor: Borås
Gör just nu: Bloggar, tittar på innebandy på tv och lyssnar på musik.

Allmänna frågor:
Nämn tre bra egenskaper hos dig själv: Impulsiv, envis och pratar innan jag tänker (om det nu är en egenskap). 
Nämn tre mindre bra egenskaper hos dig själv: Otålig, lite slarvig, lättirriterad i fel lägen. 
Vad är du rädd för: Att Olivia ska bli föräldralös i tidig ålder. (Hemsk tanke men andra rädslor än den känns så små.) 
Vad är du mest nöjd med hos dig själv: Min träningsmotivation och förbättringen på jobbet. 
Det roligaste jobbet du haft/har: Scandic! 
Har du körkort och egen bil: Båda två. 
När tod du ditt körkort: 24 april 2004 har jag för mig att det var. 
När grät du senast: För någon dag sedan när jag tittade på något tv-program där ett barn blev illa behandlat. Efter att jag fick Olivia får alla tragiska historier med barn mig att störtlipa och jag vill bara krama om min lilla älskling! 
När skrattade du senast: Varje dag, tillsammans med kollegor, vänner och familj.
Vem åkte du bil med sist: Jag och Olivia när vi åkte hem från dagis i tisdags. Tror jag.
Vem åt du mat med sist: Nicklas och Olivia (Löksoppa)
Vem sov du hos sist: Jag sover ju alltid med Nicklas men senast jag sov borta var hemma hos mina föräldrar.
Vem sov hos dig sist: Min lillasyster? 
Vad var du rädd för när du var liten: Det minns jag faktiskt inte.
Vad ville du, som liten bli när du blev stor: Veterinär, sen blev jag allergisk.
Hur många gånger har du besökt ett sjukhus när du själv varit patient: 8 gånger kanske. Varav 6 för gallstensattackerna, innan de tyckte det var läge att operera...
Värsta smärtan du råkat ut för: Gallstensattackerna tätt följt av stötvågsbehandlingarna på hälarna. 
Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: Mycket och många. Men speciellt Olivia. Det bästa! 
Någonting som gjort dig riktigt förbannad och ledsen någon gång i ditt liv: Det är längesedan nu och förlåtet, men såren finns kvar.
Har du någonsin sportat: Hela mitt liv mer eller mindre, fotboll, alpint, volleyboll och innebandy. Sen även gym och cykel. 
Någon du ser upp till: Mina föräldrar.
Vad finns alltid i din handväska: Har nog aldrig ägt en handväska, men en axelremsväska till jobbet har jag. Där ligger almanackan, bestick, nycklar, låskort, mobilladdare och lite pennor.
Har du varit utomlands någon gång: Det har hänt. London var det senaste. 
Vilken plats var finast: Thailand gillade jag nog bäst.
Största stad/städer du varit i: London  

Lite mer personliga frågor:
Har du någonsin tagit eller provat droger: Aldrig
Rökt: Ja, tyvärr. 
Snusat: Nej.
Druckit: Ja.
Har du piercing eller tatuering: Piercing i tungan. En tatuering på vänster underarm och en på vänster ankel.
Hur ska en kille vara/se ut för att du ska falla pladask: Kolla på sambon och ni vet. Mörkt hår och en härlig person.
Finaste komplimang du fått: Det vet jag inte. 
Har du sårat en kille riktigt ordentligt någon gång: Tyvärr så har jag väl det. 
Har du blivit sårad av en kille riktigt ordentligt någon gång: Ja, men jag har lärt mig massor på vägen så till en viss del så har det varit värt det. 
Hur många sex-partners har du haft: Sen fyra år tillbaka så bara en. 

Antingen-eller-frågor:
Storstad eller landet: Landet
Hamburgare eller pizza: Hamburgesa
Kött eller fisk: Kött
Hund eller katt: Hund
Aftonbladet eller expressen: Aftonbladet
McDonalds eller MAX: McDonalds
Vin eller Öl: Öl
Charter- eller skidsemester: Skidsemester
Sverige eller Utlandet: Sverige. (med besök i utlandet ibland)
Sport eller nyheter: Sport
Hockey eller fotboll: Fotboll
Ljushåriga eller mörkhåriga killar: Mörkhåriga
Sommar eller vinter: Det kan jag inte välja. Måste ha båda! 
Vår eller höst: Vår
Flyg eller tåg: Tåg (med småbarn är det jobbigt med flyg, för mycket kontroller och annat som tar tid när man har småbarn och ska flyga).
Bil eller buss: Bil, går hellre än åker buss. 

Inga kommentarer: