fredag 22 oktober 2010

God Morgon!

Jag har vaknat på ett underbart humör!
Tyvärr har inte Olivia riktigt samma glada humör. Hon ligger och gnyr lite i babygymmet.

Inatt har Olivia vaknat två gånger och gallskrikit. Ett skrik som jag aldrig har hört förut. Det skar sig rakt in i mitt modereshjärta!
Det tog inte lång tid innan jag förstod att hon hade jätteont i magen. Stackarn.
I sådana lägen går jag mer än gärna upp, vaggar och gosar tills det onda försvinner. Helst hade jag velat ta det onda åt henne. Någonstans får man dock inse sina begränsningar om vad som är möjligt.

Jag tyckte så synd om Olivia att hon fick ligga i sängen mellan mig och Nicklas. Så mysigt att kunna vara så nära varandra att man hela natten kan känna doften av bebis!

1 kommentar:

lotta sa...

Usch :( Stackarn.
Jag hade kolik som liten. Det finns otaliga bilder på pappa och mig när han håller i mig (jag ligger på mage med en arm och ett ben på vardera sida om hans underarm) olika tider på dygnet. Det var det som fungerade, har han och mamma sagt. Nu är det katten som ligger så i pappas famn, fast hon har inte kolik - hon tycker bara det är mysigt :)