torsdag 21 oktober 2010

Jävla kärring!

Hur jävla irriterande kan man vara!

Alltid är det något.

Vi har ett rum som vi kan hyra genom föreningen för den ynka penningen av 100kr per natt.
Det är grymt i sig.

För att göra historien kort:

Förr förra gången vi lånade rummet fick vi nyckeln en dag tidigare och tog för givet att det var ledigt. Det var det inte fick vi se när vi gick dit. Visst är det fel av oss att gå dit när vi inte bokat. Men ska styrelsen då lämna ut nyckeln så att man i stort sett får tillgång till någonannans grejer (dator, mobil, pengar, nycklar osv.)?
Jag stod då upp och sa vad jag tyckte om att de lämnar ut nyckeln till rummet när andra använder det. Jag skulle själv inte vilja att någon annan har tillgång det när någon jag känner nyttjar rummet.

Den här gången ringer hon på dörren igår och säger att vi lämnat tillbaka nyckeln försent. Varpå Nicklas säger (jag var inte hemma) att jag är säker på att hon bokat tisdag, onsdag och inte måndag, tisdag. Tanten påstår att så är det inte alls.
Hon går härifrån med orden att hon ska ha nyckeln senast 13.00 idag. Vilket är helt okej eftersom det var den tiden vi skulle lämna tillbaka den i vilket fall som helst.
Senare på kvällen har jag dubbelkollat och trippelkollat att vi verkligen bokat tisdag och onsdag. Då ringer hon och ber om ursäkt. Ursäkten godtagen.

Nu ringde hon igen och klagade på att vi inte städat... under sängen! Jag menar en person har varit där i två nätter. Och jag menar då har personen gått in, lagt sig, gått upp och åkt. Det måste ha blivit jättesmutsigt under sängen av det!
Men är det så att vi har smutsat ner under sängen ber jag om ursäkt. Vi ska givetvis göra rätt för oss. Om det var något mer som inte var städat framgick aldrig av samtalet.
Dock har jag en vag aning om att det kanske inte var så välstädat under sängen redan innan vi använde rummet.

Hedan efter ska jag gå in och ta kort före och efter användande av det rummet.
Samt skriva upp dagar jag bokar, vilka dagar jag bokar och alla problem som blir. Jag börjar bli lite trött på alla problem som blir på grund av rummet och henne...

Jag ber om ursäkt för min ilska. Men jag kan inte låta bli att irriteras över att det alltid är något.

Jag kan inte annat än att säga att det känns som om hon letar efter saker att gnälla på hos oss... Kärring.

1 kommentar:

lotta sa...

Kärring! Vissa söker verkligen efter saker att gnälla på.