torsdag 28 oktober 2010

Love Träning!

Som jag skrev igår har jag tappat min bloggmotivation någonstans.
Är det någon som sett den kan den personen gärna få ge den till mig.


Det känns väldigt bra att vara tillbaka i träning. Dagens träning är redan avklarad. Jag och Olivia var där nu på förmiddagen. Det blev 25 minuter på löpbandet. Därefter körde jag nästan hela mitt PT-program. Sen började Olivia bli lite för gnällig för att jag skulle kunna köra allt klart.
Pilatesbollen är ett av de redskap som jag använder mig mest av just nu. Jag har länge varit skeptisk till denna boll. Jag har fått ge mig på den punkten. Den är fantastisk på att framkalla träningsvärk. Speciellt på ställen som jag inte trodde var möjligt!
Hur övningarna går till har jag lite svårt att förklara men det är en del armhävningar på bollen och även situps.

En övning som jag kom att tänka på när jag var på gymmet var "knäckt finne" som vi körde på fysträningarna under min tid i Rynninge IK. Fy bubblan vad den var elak!
Du står på knä, en kompis sätter sig på dina fötter för att agera motvikt. Sen ska du böja dig framåt mot marken så långt du kan och därefter luta dig fram så att du "dammsuger" marken med näsan, utan att nudda marken. Det är svårt att förklara.
Jag kan bara säga som så att den tog i baksida lår och vader! Krampkänningar varje gång!

Jag saknar de där träningarna, de var så sjukt tuffa. Det var en underbar känsla efter varje träning som man klarat av.
Den racerfarbrorn som vi hade som tränare då han var Gud på att skapa träningsvärk.
Men jag skapar de träningarna nu! Med min PT! Underbart!

Inga kommentarer: