torsdag 24 februari 2011

Tack, för ditt samtal!

För några minuter sedan fick jag ett högst oväntat samtal. Dock ett väldigt trevligt, välkomnande och uppskattat samtal.

Samtalet komr från en tjej som heter Jenny och är spelande ass.tränare för ett fotbollslag nere i Borås som jag har varit i lite kontakt med. Jag har enbart skickat mail till deras tränare tidigare och fått ett väldigt trevligt svar på detta. Nu ringer alltså ass.tränaren och pratar om deras träningstider och undrar när jag tänker komma och träna med dem och så vidare.
En mycket trevlig tjej. All heder till henne och klubben som ringer och välkomnar en person på det viset. Det uppskattar jag.

Kanske att jag kommer tycka att fotboll är roligt igen? Lagsport är fortfarande sjukt roligt, så varför skulle inte fotboll kunna bli underbart på nytt? Jag hoppas på det!
Jag känner mig redan nu välkommen in i klubben, utan att ens ha sett personerna, bara pratat sporadiskt med dem på mail och telefon.
Om jag hinner ska jag förbi deras träning på måndag när jag ändå är i Borås. Jag hoppas verkligen att jag i denna klubb kan sluta förknippa fotboll med problem och att det blir sådär fantastiskt roligt som det var för ett tag sedan.

Inga kommentarer: