onsdag 2 mars 2011

Love it

Ibland undrar jag om jag är sjuk.
Av den enkla anledning att jag älskar att plåga min kropp med träning. Jag stormtrivs på ett gym där jag kan låta kroppen jobba i diverse mer eller mindre jobbiga övningar.
Idag började jag med att köra intervaller på cykel. Högt motstånd och högt tempo i ca tio minuter. Max i 1 minut, lugnt i 30 minuter, max i 1 minut, lugnt i 30 sekunder.

Efter det så gick jag direkt på att köra funktionella styrkeövningar i högt tempo. Knappt någon vila mellan övningarna för att hålla pulsen uppe.
Armhävningar. Situps med sidorörelse och medicinboll. Burpees (sjukt jobbig övning, förklarar senare). Bröstpress. En övning där man ska häva sig själv. Plankan med axeltouch. Hopprepshopp. Jag utförde en övning till som jag just nu inte kan komma ihåg vad det var.

Idag började jag dessutom att kategorisera alla mina fina övningar i ett slags kartotek på datorn. Så nu har jag en fin början till att få alla mina övningar förklarade och nedskrivna i en mapp på datorn, så småningom ska jag även ta bilder på alla övningar och lägga dessa till texten. Det är perfekt när motivationen sedan tryter och man inte har några idéer till övningar. Då har jag fullt av dem! Just nu har jag kanske 16, a4-sidor med bara övningar och text om hur de utförs och vad de är bra för.
Jag ska av dessa såsmåning om göra en hel pärm med fina bilder och texter. Bara för att jag tycker det är kul.

Kanske skulle ta tag i den där lilla drömmen om att bli PT snart?

Inga kommentarer: