tisdag 19 april 2011

Kartonger överallt!

Från fotöljen där jag sitter just nu ser jag 14 flyttkartonger.
Lägenheten töms. Eller åtminstonde så göms alla saker i dessa lådor, för att om lite mer än en vecka förflyttas till Borås.

Jag insåg igår när jag och Olivia skulle handla att det är sjukt onödigt att fylla på några förråd. Det är bättre att äta upp det som finns. Vi har mat så att de räcker till de dagar som behövs.

Dessutom har jag insett att jag nästan kan packa ner alla bestik, tallrikar och glas. Vi lär inte behöva fulla uppsättningar av dessa.

Jag måste erkänna att nu börjar det verkligen kännas att vi snart flyttar. Samtidigt som jag längtar sjukt mycket börjar jag inse att jag kommer sakna minst lika mycket saker här uppe.

Vännerna framförallt Muwlin, laget, innebandyn, vädret, altatnen, lägenheten, Öppna Förskolan, Olivias Farmor, Farfar och Farmor Irené, staden till viss del, Öppettiderna. Men jag är övertygad om att jag/vi kommer få det minst lika bra nere i Borås, framförallt kommer vi få det billigare...

Tillbaka till kartongerna och nostalgimusiken!

1 kommentar:

Muwlin sa...

Jag kommer sakna er mestaste!! Måste försöka ses en gång till innan ni flyttar...!